Thema's
Dynamic Traffic Management
Voorbereid op de toekomst
Tegenwoordig staat het individu steeds meer centraal. Massacontent krijgt steeds minder aandacht en de focus verschuift naar gepersonaliseerde diensten als YouTube, Netflix en Spotify. Diensten die zich richten op de gebruiker vervangen steeds meer de traditionele kanalen. Het individu wil entertainment en informatie die voor hem/haar interessant is.
Wij zien dat de relatief conservatieve verkeersector met deze trend aan het meebewegen is. De opkomst van navigatieoplossingen, coöperatieve intelligente transportsystemen (C-ITS) en de rol van sociale media zorgen ervoor dat de aandacht bij het individu, de weggebruiker, komt te liggen. Het traditionele eenrichtingskanaal van de wegbeheerder richting de weggebruiker verschuift langzaamaan naar de achtergrond en serviceproviders treden op de voorgrond met gepersonaliseerde adviezen.
Naast de ondersteuning in klassieke verkeerscentrales zetten we ons in voor Social Traffic Management®. Door informatie vanuit bestaande verkeerssystemen te combineren met eigentijdse bronnen als Twitter, Waze en Floating Car Data krijgen we een compleet beeld van de verkeerssituatie en knelpunten. In uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld rond evenementen, zoeken we het een op een contact op met de gebruiker via bijvoorbeeld Twitter, Facebook en WhatsApp. Door deze tweewegcommunicatie komen we tot een nog persoonlijker advies.
Aanvullend op deze sociale mediakanalen, is de gebruiker in de toekomst ook te bereiken is via C-ITS-oplossingen. Wij zijn dan ook de partner voor wegbeheerders om ook via dit kanaal informatie richting specifieke gebruikersgroepen te verspreiden.
Op deze manier zorgen wij ervoor dat het individu die informatie krijgt die voor hem/haar interessant is en stellen daardoor de weggebruiker volledig centraal. MAPtm neemt wegbeheerders mee de toekomst in.