Thema's
Social Traffic Management®
De relatie met de weggebruiker
Sinds de start van MAPtm in 2010 zijn wij de aanjager van een meer moderne vorm van Traffic Management. Door het gebruiken van veel meer databronnen, ook buiten het verkeersdomein, bijvoorbeeld Social Media, zien wij kans om sneller bredere en betere verbanden te leggen tussen actuele ontwikkelingen in een gebied en het te verwachten effect op de verkeersdoorstroming. Daarnaast kan de kracht van een community (elaborate) gebruikt worden om bijvoorbeeld een gedragsverandering op grote schaal te realiseren. Social Traffic Management® noemen we dat.
Door de informatie uit bestaande verkeerssystemen te combineren met de rijke, vaak zeer specifieke informatie uit Social Media, kunnen we meer achtergrond bieden bij een verkeerssituatie of bij een verkeersituatie die gaat ontstaan. Social Media is een extra informatiebron die zeer effectief gebruikt kan worden binnen Operationeel Verkeersmanagement. Daarnaast geeft het extra inzicht bij evaluatie van verkeersituaties en knelpuntonderzoeken.
Social Traffic Management® zetten wij in diverse vormen in; een daarvan is een dienst aan weggebruikers, gericht op de verplaatsingsbehoeftige voor pre-, on-, en post-trip, reisinformatie. Voor wegbeheerders bieden we diverse diensten die op basis van Social Media sneller informatie leveren aan die mensen die het nodig hebben in de dagelijkse operationele verkeersmanagement uitvoering. Hierbij kan gedacht worden aan het sneller detecteren van incidenten en het directer aansturen van de juiste hulpdiensten, waarbij er meteen extra informatie geleverd wordt over de situatie ter plaatse.